diumenge, 10 de febrer del 2008

Professionals de l'ensenyament.

Quatre dies amb els alumnes, esquiant a la Cerdanya. La veritat em queixo i estic destrossat però m'ho he passat de conya. Quatre dies per conviure amb els companys, gairebé una setmana per conèixer més bé els alumnes i tenir un tracte diferent que a classe; ara els hauré de tornar a quadrar.

Però sobretot d'admirar la feina dels companys, com han pogut regirar alguns alumnes i la transformació radical que han aconseguit amb alguns d'ells, com els han fet madurar com a persones. Professionals competents, vocacionals que normalment la gent no sap valorar i que fan una feina excepcional per convicció. Quantes coses em manquen!! No és pas enveja sinó admiració i el que em sorprèn es que n'hi ha un bon grapat.

Professionals que saben diferenciar com deia un company “ els alumnes problemàtics a alumnes amb problemes” i saber treure el millor de cadascú d'ells. Aquests alumnes no sabran mai valorar prou la sort que han tingut o potser si que en són molt i molt conscients.