dijous, 8 de maig del 2008

Problemes de fàcil solució.

Aquest any tinc la fixació de la muntanya, bé aquesta fixació l'he tinguda sempre, però aquest any si que tinc decidit a treure'm l'espina de sobre. Ja estic movent-me molt més que els anteriors a fer petites excursions, però encara em falta fer una travessa. Estar uns quants dies allunyat del món, a la muntanya i comprovar que sí, que el món pot girar sense tu, però que tu també pots girar sense el món. Que tot allò que et sembla tant important és més secundari del que et penses.

També he pensat que fa anys i panys que no faig un bivac a la muntanya. Arribar a un lloc després d'una llarga caminada. Decidir que ja és l'hora de buscar un bon lloc per passar la nit. Què et sembla aquest? Tirem una mica més? I al final plantar-se sempre amb la sensació que a cinc minuts caminant hi ha un lloc increïble. Treure's les botes ! Per fi! Començar a fer el sopar, xerrar amb els companys i sopar a la fresca, en plana natura. I de sobte. I si passem de la tenda i fem un bivac?

Mirar com a poc a poc el nostre paisatge és va reduint, les muntanyes del fons s'han fos, ara només es veu fins a l'arbre d'aquí a la vora. Posar-se dintre del sac i adonar-se de l' infinitat d'estels que es poden veuen. I adormir-se de cansament fins que et lleves amb la rosada a la cara , i el somrís al llavis.

Bé tinc un problema, que fa molt de temps que no faig una travessa! Que fa massa temps que no faig un bivac! Un problema amb senzilla solució. Fa tant de temps com jo vulgui que no faig un bivac. Qui em priva aquesta nit fer-ne un?, o demà? O aquest cap de setmana?

Doncs hi han problemes de fàcil solució. Potser fa molt de temps que no faig un bivac però queda tant poc temps com vulgui per tornar-hi. I llavors diré, fa molts pocs dies que he fet un bivac i encara menys per que ho torni a repetir! M'hi vols acompanyar? Hi ha molt lloc, la muntanya és immensa!