diumenge, 6 de març del 2011

Dilluns de setmana blanca

Dilluns de setmana blanca, segons els meus càlculs hauria d'estar en una habitació a Calaceit després de passar tot el dia al Delta de l'Ebre. Això segons els meus plans, a la pràctica estic una mica més al nord, a la Cerdanya, a la casa dels meus sogres. Però els plans canvien o te'ls fan canviar com en aquest cas. Segons els meus plans la Mar estaria anant a l'escola-bressol però el divendres ens van dir que al final ells també feien setmana blanca. Així que estic a la Cerdanya acompanyat, no em queixo, és bona companyia. Però ja havia fet plans, per un cop d'anar a la meva. Així si al Nadal deixava per una altre cop el Montsant aquest cop deixo per una altra oportunitat els Ports. Espero que les Gúbies del Parrisal, Les Roques de Sant Benet o Morella no es belluguin i tingui una altra oportunitat d'anar-hi o repetir anteriors visites.

Feia ja unes setmanes que ho tenia plantejat i m'havia reservat un dia a cadascuna de les meves aficions, avui em tocava ocells al Delta. Tampoc no puc anar a Vimbodí; ja és mala sort que després de vint anys els meus pares s'hagin decidit a fer obres per aquestes dates. Per això sóc aquí dalt.

No ho sé, ja fa temps que tenia ganes de passar uns quants dies sol i anant a la meva. Digueu-me egoista, sí una mica, però en tenia ganes. Ara la Mar s'acaba d'adormir. Jo estic davant la llar de foc amb la ràdio de fons decidint que faig: Obro un dels llibres que m'he emportat? Escric un dels post que tinc en ment des de fa unes setmanes? Em miro quina caminada podem fer demà? O netejo els fogons, on per segon cop avui se m'ha sobreeixit la llet? Simplement d'això és el que en tenia ganes. La llàstima és que demà-passat puguen els meus sogres amb els dos cosins de la Mar. Què s'ha de fer per estar uns dies sol ?