diumenge, 8 de juny del 2008

Coll Fòrmic-Sant Segimon

2 h 35 minuts

Els últims dos caps de setmana no havia pogut fer aquesta ruta perquè plovia. Així que malgrat els núvols i que el Montseny apareixia tapat estava decidit a intentar-ho, perquè els dos caps de setmana anteriors al final el dia s'havia arreglat.

La intenció era fer la ruta Coll Fòrmic-Sant Segimon-Matagalls i baixar a Coll Fòrmic pel camí habitual (GR).

Només arribar a Coll Fòrmic trobo tot l'aparcament ple i fins i tot un autocar. Un seguit de formigues es dirigeixen en processó cap al Matagalls enmig de la boira. Jo em desvio poc després del camí habitual i enfilo cap a Sant Segimon. Com pot ser que cinc minuts després em trobi absolutament sol enmig de la natura i en un camí molt més bonic que l'anterior ? La boira baixa fa que el lloc encara sigui més fantàstic. Em perdo una mica però trobo fàcilment el camí. Arribo a un lloc fantàstic. Jo que estic obsessionat amb els faigs a la tardor, a la primavera són preciosos. Ja ho deia la guia, però hi ha una raconada amb un enorme faig, un riu i un prat increïble. Un lloc que tornaré a visitar per fer una migdiada perfecta. Poc després d'aquest racó hi ha una enorme fita que indica el camí de la carena del Matagalls, em trobo dos excursionistes que diuen que han desistit de pujar-hi perquè hi ha molta boira però que el camí val la pena. Jo estic decidit a arribar fins a Sant Segimon i llavors pujar a buscar aquest camí. Arribo a Sant Segimon ( 1h 35 min m'he perdut) i trobo una mica abans del Santuari una altra fita que indica el camí a Sant Miquel de Barretons i cap al Matagalls, just al coll amb les tres creus de ferro. M'enfilo grimpant fins a l'ermita i llavors em trobo la boira i la impressió que està baixant.

La boira, la humitat de les roques, una relliscada anterior, els comentaris dels dos excursionistes i sobretot la mandra de la pujada em decideixen a desistir i acabar la ruta per on he vingut. No em fa res tornar a passar pels mateixos llocs increïbles. Només presa la decisió de tornar enrrera dos corbs apareixen de la boira gruant. Em volen tentar? Em diuen que sóc covard? O que he fet ben fet? Després sé que els bombers van venir a buscar algun excursionista perdut pel Matagalls, així que vaig fer ben fet, però el que no sé si els corbs em volien avisar o volien que fes una imprudència.



Sant Miquel de Barretons