dijous, 30 de novembre del 2017

Hi ha catalans a la presó...



Quan era un nen i corria jugant per les eres de Vimbodí, hi havia una pintada en una paret d’una pallissa  que deia : “Hi ha catalans a la presó, perquè som una nació”,  cada cop que la llegia no entenia la relació entre les dues frases. Què té a veure una cosa amb l’altra? No seré tant ingenu de dir que ara l’he entès, ja fa molts anys que vaig entendre la pintada. La veritat, no costa gaire. Però crec que la pintada reflexa perfectament el que passa ara mateix al meu país. La majoria dels catalans pensa que Catalunya és una nació, entre els quals m’incloc, i creu que el Parlament de Catalunya és sobirà i té ple dret a exercir el dret a l’autodeterminació. I aquestes idees han portat una sèrie de gent a la presó i altres a l’exili, entre altres coses per defensar el meu vot. I ara mateix la seva pèrdua de llibertat, m’ha fet més lliure i ha fet més fort aquest dret.

I jo només els hi vull dir una cosa, gràcies.

Ens veiem el dia 7 a Brussel·les.