diumenge, 31 de juliol del 2011

Qui perd els "Orígens".

Hi ha una petita cadena de cuina catalana a Santa Maria del Mar que ens agrada. És bo, senzill i relativament bé de preu. I et presenten els plats amb un mica de gràcia. A tots ens agrada aquestes xorrades, per exemple la carta és una revista que canvia a cada estació i t'explica els plats (orígens, recepta, temporada...) I una altra cosa que ens agrada: té la carta en diversos idiomes. Així que ens resulta molt pràctic quan venen convidats de fora. Com expliques que és una esqueixada? O que és la sobrassada a algú de fora?

L'altre dia vaig anar-hi amb un amic i naturalment el van atendre en anglès sense cap problema i als francesos de la taula del costat el mateix i fins em sembla que hi havia alemanys al fons. Però a mi no em van poder atendre en català. Bé, no és que no em van atendre és que no m'entenien i no tenien ni el menú del dia en català. La carta sí, els hi deu venir de la central suposo. El menjar continuava sent molt bo, els cambrers molt correctes però ja no va ser el mateix. Em vaig sentir el més estranger de tots el del local, a la meva pròpia ciutat.

1 comentari:

Anna - Betes i Clicks ha dit...

Fa un parell d'anys un grup d'amics vam anar a un retaurant d'aquesta cadena que hi ha (havia?) a prop de pl. Revolució a Gràcia.

Com a concepte tot semblava fantàstic però ens va passar el mateix que a tu, a sobre ens van mirar amb cara rara al demanar ratafia... no sabien què era! Ens vam sentir com idiotes, que ens estan intentant vendre la nostra pròpia cultura una gent que no en té ni idea.

Patètic... I per si algú ho vol evitar, la cadena es diu Orígen 99%

Tenia l'esperança que ja hagués tancat, el menjar no era massa bo, la veritat...