diumenge, 30 de setembre del 2007

Ruta de les Ermites.

4 hores



Surto de Montblanc enmig de la boira pel Foradot i segueixo el Gr 171 -175 , al cap d'una deu minuts es separen i enfilo cap a l'ermita de Sant Joan. Només són quatre quilòmetres però el camí és molt costerut. En teoria les vistes són molt maques però està enboirat. L'ermita val la pena i m'arribo fins a la cova de Nialó que hi va viure, com va poder?, la germana de Jaume d'Urgell després de la derrota d'aquest. Continuu i al cap de poc el camí es converteix en pista fina a l'ermita de la Santíssima Trinitat, una mica avorrit.

Ara haig de decidir, el més lògic és anar fina a l'Espluga i tornar pel GR 175 però trobo que el GR del Cister és un gran camí per fer en bici però molt pesat a peu. Així que prefereixo tornar per dalt i descobrir nous camins per properes excursions. Tornar pel Barranc de la Pascuala ja ho he descartat per més endavant. El camí de les cent fonts ja l'he passat abans. Està molt ben senyalitzat així que decideixo pujar pel sender de l'Artiga que va fins a la Pena des de l'Ermita. Malgrat que un senyal sembla que el camí surti de la mateixa ermita el mapa indica que s'ha de continuar la pista. Continuo la pista amb el següent determini si el trobo faré la volta per dalt sinó segueixo el GR fins a Poblet i torno per baix.

El sender de l'Artiga està perfectament senyalitzat i marcat en verd i blanc malgrat això una marca desgastada en confon i m'equivoco. Si quan el camí comença a fer-se estret ja sé que m'he equivocat. Per què no torno enrrera fins que estic envoltat d'esbarces. Així el mapa guanya a les marques. Enllaço fins a la pista però no m'acosto a la Pena es fa tard i estic bastant cansat. Passo de les indicacions i miro el mapa seguint la pista fins a les cent fonts. Cent ? Jo només en veig una, hi ha un cartell pels Plans, penso per una altra ocasió. Baixo fins a la pista i la segueixo fins on trobo que s'ajunta el GR i la pista després de Sant Joan. Desfaig el camí, jo he pujat tot això ? Uf. He sortit just quan les campanes donaven les nou i arribo just quan donen la una. Total quatre hores justes.