dilluns, 3 de novembre del 2008

Prades-Titllar-Les Colònies

4 hores.

Aprofito un dia de festa per escapar-me pel Bosc de Poblet. La intenció és anar seguint el Gr des de Prades fins a la Pena i després baixar per la senda de Colom. Primera alegria del dia, se'ns creua un cabirol jove a la carretera. Fa dos anys vaig trobar una femella prenyada al mateix lloc, serà la cria? La imaginació és lliure.

En 45 minuts estic al Tossal de la Baltasana després em trobo als bombers netejant la pista, Quina eficàcia! He trobat un bon grapat de pins arrancats de soca-rel per l'esclafit. I després em perdo. Com em puc perdre seguint un GR ? Doncs fàcil Si un és cabut i mai torna enrere i a sobre es pensa que per ser fill de vimbodinencs du el mapa del Bosc de Poblet al genoma passen aquestes coses.

Així que després de continuar per un camí durant un quart, encara que sabia que m'havia equivocat decideixo fer mitja volta. Al mig del camí veig una cosa, blanca, circular de pam i mig d'ample. Això és un pebràs ? I com no l'he vist? Ressegueixo els voltants i una quinzena s'afegeixen. Bé som-hi o no tindré temps de fer la ruta , enfilo cap abaix quan em passa una cosa que sols m'havia passat una altra vegada a la vida. Tinc la febre dels bolets. Jo? la febre dels bolets? Així que torno al lloc on he trobat els pebrassos i decideixo escurçar l'excursió. En trobo un altre al cap de poc, la meva sentencia definitiva. Perdo més d'una hora, naturalment sense trobar-ne cap altre.

Després naturalment em perdo i trigo una estona a situar-me, enfilo cap avall i arribo a la casa forestal del Titllar, que per cert estant arreglant. Volia baixar per la Senda de Colom però els dos camins són increïbles, així que no em fa res canviar els plans. Del Titllar a les colònies està ple de cireretes d'arboç , em recorda de les fotos de l'any passat amb el terra ple de cireretes, molt xules però avui m'he oblidat la càmera! Arribo a les Colònies pensant que em torna a quedar aquesta excursió pendent.

PD a la tarda vull anat a veure l'exposició de les fotos del Concurs del PEIN del Bosc de Poblet però naturalment està tancat, quan s'espavilarà el poble?