dimecres, 26 de novembre del 2008

Del paper a la xarxa

Fa una pila d'anys, un amic d'institut em va convidar a anar a veure ocells. Amb uns prismàtics deixats, una guia deixada i els coneixements del meu company vam anar ja no me'n recordo a on. I m'hi vaig aficionar i durant els anys d'institut i els primers d'universitat quedàvem per anar a la muntanya amb els prismàtics al coll. No vaig aprofitar gaire aquestes excursions, la vergonya no em va deixar aprendre gaire, quina ràbia que em fa ara! Hauria d'haver xuclat tots els coneixements del meu amic. En aquells anys, el seu germà, el seu cunyat i altra gent es va embrancar en un projecte estrambòtic i que molta gent deia irrealitzable: escriure una enciclopèdia amb totes les espècies d'ocells del planeta. El Handbook of the birds of the world.

Me'n recordo de la primera propaganda, i de quan va sortir el primer volum. Ja fa una bona pila d'anys! A poc a poc cadascú va anar per al seva banda i quan ens retrobàvem i anava a veure'l a casa seva i hi veia la col·lecció deia: Ja vam pel volum tres ? I uns anys després... Ja han tret setè i així.

I ara fa uns dies xafardejant vaig descobrir una pàgina web creada per ells que vol posar vídeos de totes les espècie del planeta. La internet bird collection (IBC) http://ibc.hbw.com/ibc/ Caram quina sorpresa! I quins vídeos!

I ara mateix tinc dos pensaments al cap: Per què no et compres un bons prismàtics i tornes a recuperar aquells bells matins mirant ocells? I a veure quan truco al Jordi per fer un soparet, que ja toca.