dissabte, 22 de novembre del 2008

Nepal. Katmandú. 16 d'agost

Últim dia al Nepal, nosaltres el passem al Thamel comprant per a tots i totes i el país canvia la seva història a la plaça Turbar.

Nosaltres comprem les titelles, màscares, cd's , algun Bach Chal que ompliran el nostre equipatge i mirem i mirem botigues de muntanya. Quin país més increïble on el regal típic sigui indumentària muntanyista, m'ho emportaria tot. Ens hem de gastar tota la moneda del país que encara portem a sobre, matí de febre consumista.

Mentrestant al centre investeixen president, després de la destitució pel parlament del rei i les eleccions democràtiques han arribat a un acord tres partits per investir president l'anterior lider de la guerrilla maoísta. Com li anirà? Hi haurà canvi? Les il·lusions de la gent seran recompensades? O d'aquí uns mesos tothom estarà desenganyat?

Viatjant per aquest país he vist la Catalunya dels meus avis, la Catalunya rural del masos, la duresa de la vida dels meus ancestres Si nosaltres en cinquanta anys van poder fer aquest canvi radical , per que ells no poden fer-ho? Malgrat la misèria, la precarietat de tot, me'n vaig amb la sensació que en seran capaços, n'estic convençut. Per què? No ho sé, crec que tenen iniciativa.