dimarts, 18 de novembre del 2008

Quart tram: Balanç temporada

Ja s’ha acabat, hem arribat al final i és l’hora de fer els balanços oportuns. Un any difícil d’avaluar. Crec sincerament que ha estat l’any que millors assaigs ha fet la colla, no només un, sinó en general. Hem sortit més d’un cop i més de cinc dient: Collons quin mega assaig que hem fet avui , amb bones proves, variades i en clau de futur. Però tot això no ho hem pogut mostrar a plaça. Tres pilars de sis (1d, 2c) i dos quatre de vuit amb l’agulla carregats semblen un balanç bastant pobre, vist les proves al local. Crec que no estem sobrevalorant els assaigs, realment han estat molt bons.

Què hem de millorar? Què ens falla? Jo crec que la nostra estratègia i la nostra tàctica a plaça. Saber dosificar els esforços, saber prioritzar, deixar algun dels objectius per assegurar els altres això són coses que hem de millorar. Crec i ho vaig dir que fins ara els Castellers de Barcelona sabem gestionar el fracàs ara haurem d'aprendre a gestionar l’èxit, cosa que no és tampoc fàcil. Ja que estic convençut que si l’any que ve continuem treballant com hem treballat serà un any d’èxits.

El balanç personal a la tècnica ? aquest tram ha estat el desavinences personals, de decisions que no tots han sabut entendre i d’alguna enganxada amb algun segon, la part menys agraïda de la tècnica però que en forma part. Algunes d’aquestes coses no m’han permès disfrutar dels èxits de la colla (també n’hi han hagut). I analitzant el meu treball no crec que hagi evitat cap merder al cap de troncs o al cap de colla. Per tant no valoro gaire positivament la meva feina i això amb el fet que no m’agradi massa manar i que ja dedico prou temps als castells i vull fer altres coses. Considero que deixo la meva estada a la tècnica per sempre, o almenys aquesta és la meva visió actual.