dijous, 19 de febrer del 2009

Inútil, mal averany i tristor.

Abans d'ahir només sortir de l'Ies i anant cap a a casa, vaig descobrir una rapinyaire aixafada a la carretera, poca cosa vaig fer: agafar-la i llançar-la fora de la calçada, almenys que no la destrossin els cotxes. Em vaig sentir un inútil, no vaig poder-la identificar.Com puc pretendre identificar rapinyaires al vol? Després tornant-hi l'endemà, contemplant-la i amb l'ajuda de la guia encara tinc dubtes delque era, també vaig aprofitar per fotografiar-la. Però tinc la sensació que no avanço amb els reconeixement d'aus, en sé tant com fa quinze anys que ho vaig mig aparcar.

Sap greu veure una bèstia tant bella morta i d'una forma tant antinatural, pels cotxes. Em va invair una tristor tota la tarda i encara em dura quan hi passo pel costat, dos cops al dia. I el pitjor, em va donar al cos una sensació de mal averany, que porto la setmana esperant que hi passi alguna. Sort que sé que és una estupidesa.

Tampoc no em trec la imatge de la rapinyaire aixafada i els cotxes passant pels costat, em va semblar una al·legoria que en els temps que corren aquestes bèsties no tenen lloc al nostre món, cosa que m'entristeix molt.






7 comentaris:

Màrius ha dit...

Doncs a mi no em sembla pas una esmerla, em pots donar alguna referència de la mida?
Perquè a mi, a primer cop d'ull em sembla un aligot comú,és clar que, com que la mida de cada espècie és tan diferent, ajudaria saber-la.

El barranc de l'Argentada ha dit...

Hola Màrius,

També ho he dubtat i m'ho he pensat. El tamnay em fa dubtar seria un falcó gran però el veig petit per un aligot. en cm no t'ho sabria dir.

Pregunta: al ser un aligot tindria les puntes de les ales tant punxegudes?

Com veus em falta molt per millorar.

Però crec que tens raó.

El barranc de l'Argentada ha dit...

Uff,

Penso que tens raó és massa gran per un falcó. No ho sé, el primer cop de vista em va semblar un falcó per la forma de les ales i no he sortit d'aquí.

Estic pitjor del que em semblava.

Gràcies Màrius.

Màrius ha dit...

Doncs a veure, anem per parts...
Està molt xafat, però a mi em sembla un aligot, a manca de més fotos on li pugui veure millor el cap.
Per a ser una esmerla hauria de tenir la mida d'un colom, i no d'un todó, d'un colom domèstic. També tindria la típica "dent" al bec dels falcons, que em sembla que aquest no té. Tindria, finalment, unes grapes finetes amb dits estrets, que em sembla que aquest no té.
Repeteixo, està molt aixafat i no es veu bé, però si té la mida d'una gallina petita -més o menys, per entendre'ns- jo crec que ha de ser un aligot comú.

El barranc de l'Argentada ha dit...

Hola Màrius,

Ja tinc clar que és un aligot.

Al veure les ales punxegudes i la cua allargada i no arrodonida vaig pensar en un falco i res m'ha tret d'això.Per tamany no ho pot ser. Tampoc té la línea sobre els ulls de l'esmerla.

Et posso dues fotografies més però no en tinc dubte, o bé, ja no tinc dubte que no en tinc ni idea d'ocells. Em que da molt per millorar.

Gràcies per les molèsties.

Pd: ja que parles de reconèixer els ocells pel cant al teu post de binocles.Quina guia em recomanes? o com en puc aprendre?

Màrius ha dit...

Ara que veig més fotos no en tinc dubte, és un aligot comú. No pateixis, és normal que costi reconèixer els ocells a la mà, canvien molt de quan els veus volant.
Pel que fa als cants, hi ha un parell de guies bones, la d'Alosa, que són tres CD's i la de Lynx, les pots aconseguir a Oryx, però considero que són eines per quan ja en saps una mica -o molt.
Però encara he trobat millor una eina magnífica que és la guia d'aprenentatge editada per la SEO per al programa SACRE, no sé com la pots aconseguir, a mi me la van enviar perquè vaig ser col·laborador, envia'm un correu-e i ja t'ho explicaré.
També és molt útil la guia Collins per a PDA, que inclou cants.

El barranc de l'Argentada ha dit...

Hola Màrius,

Que benevolent que ets, jo a un dels més alumnes els hi hagués posat un 0 catedralici.