dilluns, 27 d’octubre del 2008

Gols a pròpia porta.

Imagineu-vos un partit de futbol ajustat on jugueu a l'eix de la defensa contra un potent equip contrari. Els adversaris tenen una defensa contundent i un atac formidable, però el vostre equip en una jugada a pilota parada ha aconseguit avançar-se en el marcador. I ara amb ràbia tot l'equip contrari s'ha llaçat contra la vostra porteria i amb prou feines l'únic que aconseguiu és xutar la pilota cap amunt i allunyar momentàniament el perill. I quan esteu en aquesta situació crideu al vostre mig camp i la vostra davantera que pressionin per donar-vos un respir. I aquests de sobte es giren i comencen a ajudar l'equip contrari. Us ho imagineu ? Doncs això és el que ens ha passat al nostre l'Ies.


Fa uns dies un alumne va fer una muntatge i el va penjar a internet amb unes fotos de professors i deformant les cares i amb una veu en off va dir totes les barbaritats que li van semblar: atacs intentant humiliar a la persona, atacs als fills d'algun professor, atacs a la seva vida privada... Doncs bé per una vegada la direcció va funcionar bé :expedient i resolució de canvi de centre . Hem aconseguit fer un gol que ens pot proporcionar una important victòria a la nostra dignitat i donar-nos autoritat.

Doncs bé; ara la junta d'inspectors sembla que dirà que la sanció és desproporcionada. No jugaven amb nosaltres aquests? S'han plantejat en quina situació ens deixen a nosaltres? Per molts professionals que són s'han plantejat que els hi passarà als professors afectats quan l'hagin de tornar a tenir a classe? Quins són els límits? Saben que podem tenir un alumne penat judicialment ( està denunciat) i perdonat acadèmicament?

Jo personalment estic preparat per lluitar conta els alumnes, no és la meva feina, la meva és ensenyar i amb els temps que corren estic preparat per lluitar contra els pares ( no hauria de ser així) el que no estic preparat i ja no tinc forces és per lluitar contra el Departament d'Educació.