dilluns, 5 de novembre del 2007

Montseny

5 hores

Aprofitant que és la tardor ens acostem al Montseny per buscar castanyers. Fem una ruta al voltant del Castanyer de Can Cuc sense passar pel seu costat. Intentant evitar tota la gent possible.

Iniciem la ruta una mica abans del pantà de Vallfornès, hi ha una cadena que impedeix el pas dels cotxes i només entrant al pantà agafem una pista que va cap a Sant Salvador de Terrades sense intenció d'anar-hi sinó de remuntar fins al Sui i després entrellucar el pla de la Calma.

Dos pebrassos ens criden i ens obliguem a entrar al mig del bosc després la mandra de tornar enrere ens fa perdre una bona estona camp a través fins que retrobem la pista, ja se sap, abans rebentar que desfer camí. Portem una hora i estem al començament i no hem vist ni un castanyer. Per cert, tres rossinyols ens acompanyen junt els dos pebrassos, pobra companyia.

Al arribar a la carena del Sui veiem un parell de fagedes amb els seus colors de tardor. I contemplem una magnífica vista del Turó de l'Home, les Agudes i el Matagalls. Puguem al Sui amb gran esforç meu, si és un turonet!!! que penós! I continuem planejant fins enfilar la pista que condueix a la masia de Valldfornès. Tot i ser pista és molt agradable i vèiem una gran varietat d'arbres, algunes teixos i boixos ben bonics. Abans dinem fins que unes ovelles ens obliguem a marxar i iniciar la tornada.

Després del mas trobem els únics tres castanyers que veurem en tot el dia! En fi, bonica excursió tardoral pel Montseny, contemplant un munt de bolets no comestibles en un perfecte dia de tardor.