dilluns, 7 de gener del 2008

Sant Marçal-Matagalls-Coll Formic

4h 25'

Sant Marçal-Matagalls 1h 10' ( Alpina 1h 20')
Matagalls-Coll Formic 55'
Coll Formic- Matagalls 1h 12' ( Alpina 1h 10')
Matagalls-Sant Marçal 1h 5'

Decideixo aprofitar l'últim dia de les vacances de Nadal i explotar-lo a fons. Podia fer el recorregut al revés però per tres motius prefereixo fer-lo així. Primer de tot pujar al Matagalls per Sant Marçal és més dur que per Coll Formic així que millor fer-ho primer i segon perquè així podré esmorzar a Coll Formic ( al final el restaurant estava tancat per vacances).

Així que deixo el cotxe a Sant Marçal i enfilo per entremig de la fageda en estat hivernal. Semblen els faigs morts i està ple de fulles per terra. Haig de tornar en altes èpoques de l'any, verd ha de ser increïle. Realment com diu l'Alpina és dur però el camí és preciós. En un tres i no res estic al Matagalls. Ara haig de decidir si tornar a Sant Marçal o baixar fins Coll Formic, com és baixada i és aviat la decisió és fàcil. Sempre em sorprèn la diferència entre la solana i l'obaga d'una muntanya, el bosc ha desaparegut i ara el paisatge està net d'arbres.

Al arribar a Coll Formic i donar la volta maleeixo la decisió, però ara per nassos haig de tornar a pujar al Matagalls. Defalleixo més mentalment que per cames, sempre la mateixa història. Sort que des de Coll Formic veus el cim de lluny i et pots fer clarament una idea de la distància, això m'ajuda molt. Per Sant Marçal el pic apareix de sobte, la baixada se'm creua com sempre i se'm fa molt llarga. Haig de millorar a les baixades deixar-me portar pel pendent i no anar frenant.

El tercer motiu per fer l'excursió en aquesta direcció és que a la travessa del Montseny la fa en direcció Coll Formic , Sant Marçal, així era una prova. El cansament d'Aiguafreda a Coll Formic pot ser comparable a anar de Sant Marçal a Coll Formic. La prova és negativa, només veure baixant la pared de les Agudes que hauria de pujar a continuació grimpant m'agafen tots els mals.

L'excursió correspon als itineraris 7 i 9 del llibret de l'Alpina del mapa del Montseny i són un tros del GR-5.2.