dissabte, 19 de gener del 2008

Ruta de les Rieres (Mataró-Òrrius)

3 h 45'

Tinc al cap una vella/nova idea i per això vull començar a conèixer l'entorn de Mataró . Decideixo fer l'itinerari ornitològic de la diputació , el de Riudamelia corresponent al parc de la Serra Litoral. Així enllaçaré la Riera d'Argentona i la d'Òrrius o riera d'Amèlia per anar des de casa fins a Òrrius.

Hi han camins per fer en bicicleta i altres caminant i anar de Mataró a Argentona per la riera és clarament un dels primers. És pla , pista i al costat de la carretera. Així que se'm fa mot pesat ( altres cops aniré fins Argentona amb el bus). Només la idea de començar a iniciar un vell/nou projecte em fa anar content i mirar els passeriformes que veig entre les canyes. En una hora i quart estic als quatre rellotges.

Començo l'itinerari ornitològic primer entremig d'uns camps i després m'endinso al bosc. Realment val molt la pena i el repetiré altres vegades, tret d'un parell de pujades el camí és força suau. Llàstima de la presència de ciclistes que trenquen l'encant. En fi una bona elecció. Després d'una mica més d'una hora estic a Òrrius. Un bon lloc per anar a veure ocells i al costat de casa.

Una altra hora i poc per arribar a la parada d'autobús d'Argentona, desfent el camí. Em fa mandra tornar a fer el camí de la riera i agafo el bus.

Bibliografia Ruta 6 de la guia Guia del parc de la Serralada Litoral.