diumenge, 26 d’abril del 2009

La por. Gabriel Chevallier

26/04/2009"¿Hi pot haver res de més rídicul que un home tingui dret de matar-me perquè viu a l'altra banda del riu i el seu príncep té disputes amb el meu, encara que jo no en tingui cap amb ell?"

Pascal

Resum perfecte del llibre, que és la història narrada pel protagonista de la seva experiència a la Gran guerra. Relat cruel i dur de la guerra de tritxeres, un relat molt interessant i de la visió romàntica i irreal de la reraguàrdia.

2 comentaris:

Agnès Setrill. ha dit...

Ja te l'has llegit o hi estàs posat?
Amí m'agrada molt la narració històrica, però amb l'acumulació de llibres que em vull llegir, tinc temps per esperar a saber la teva opinió... Ja ens ho explicaràs oi? :)

El barranc de l'Argentada ha dit...

Quan faig un post de llibres és que els he llegit. Realment m'ha agradat molt, és un dels primers llibres que es van escriure per desmitificar la guerra i naturalment l'autor se'l va considerar un antipatriota i underrotista.

Anèctoda:

Quan els alemanys bombardeguen Paris els combatents francesos diuen.
-Ara sabran que representa la guerra! i es mig alegren.