Ja tornem a estar com l'any passat, sobren professors. S'han reduït uns quants alumnes i per tant el departament jutja que no necessitem tants professors. En concret 6.5. Tranquils, no partirem cap professor és una mitja jornada.
El departament té uns barems 66 alumnes són dos grups i 67 alumnes tres grups i nosaltres ens estem movent al límit en dos cursos diferents. Més el fet que l'any passat ens vam donar un de més dels que tocava i mig professor regalat. Vol dir que aquest any que són estrictes ens eliminen tres grups i en conseqüència perdem sis professors més el mig regalat. El més divertit és que calculem que en total l'any que ve serem sols set alumnes menys. Això és el que passa quan et mous a la ratlla. I per ser encara més graciós els alumnes que venen de primària són més nombrosos i en dos o tres anys tornarem a passar el límit dels 66 en tots els nivells.
Però això significa simplement llençar tota la feina feta els darrers anys: ni projecte futur a quart ni a tercer. Cap desdoblament a l'Eso i aules de fins a quaranta a batxillerat. I no poder alliberar ni tutors, ni als càrrecs pedagògics per fer la seva feina. La qüestió és clara: la Generalitat no té ni un duro i no es pot permetre ni un professor de més. Si d'aquí a dos anys tornarem a tenir tres línies(cursos). No seria lògic mantenir l'estructura? Sí però no es pot, no hi ha calers.
Els sindicats ja poden discutir i exigir millores. Totes les millores s'hauran de fer sense un duro de més. El tema de la crisis és l'excusa perfecta per retallar però el problema és el mal finançament. Per què creieu que ve el tema de les hores voluntàries? Si cinc professors fan la feina de sis m'estalvio una quota a la Seguretat Social o la desaparició del batxillerat nocturn?
Què es perdrà segurament pel camí?
Grups flexibles: actualment a les assignatures instrumentals (Matemàtiques i llengües) separem els alumnes en quatre grups enlloc dels tres grups baixant la ratio.
Batxillerat: segurament haurem de fer classe amb prop de quaranta alumnes a classe. Ara tenim grups inferiors a trenta.
Projecte Futur: el projecte futur és un grup reduït pels alumnes amb problemes o que s'han perdut pel camí. Mai per alumnes amb mal comportament. Tenen una adaptació i no fan variables o optatives, fan altres coses. Els de tercer fan activitats al centre i els de quart pràctiques a empreses. Això ha permès a alumnes tornar-se a enganxar i aprovar l'Eso. També ha baixat la conflictivitat a l'Ies ja que aquest alumnes despenjats causen problemes a les aules perquè estan perduts i també perquè saben que sols els que es porten bé tenen opció a entrar al projecte. Tots els alumnes que hem tingut fins ara s'han apuntat a fer un cicle de grau mitja.
Batxillerat en tres anys: aquest any l'Ies ha començat un projecte de poder fer el batxillerat en tres anys. Enlloc de fer 10 i 10 assignatures en fan 6+7+7. Personalment no estic d'acord però si un centre se li aprova un projecte. No sé li han de donar recursos per fer-ho?
Matemàtiques amb anglès: fem un projecte de fer les matemàtiques en anglès per millorar l'aprenentatge de l'anglès. Els alumnes enlloc de tres hores en fan quatre per mantenir el nivell de l'assignatura. La quarta hora la comparteixen el professor d'anglès i el de matemàtiques.
Esport i escola: els alumnes organitzen activitats esportives al pati i a les tardes per a la resta d'alumnes. Així els alumnes poden disfrutar de les instal·lacions esportives de l'Ies.
Projecte biblioteca: gràcies a alliberar mitja jornada a un professor la biblioteca ha passat d'un espai mort a un dels més vius de l'Ies ( xerrades, contes, cursets de lectura per nouvinguts...).
Moltes d'aquestes coses desapareixeran l'any que ve, podran tornar d'aquí a dos o tres anys quan es torni a augmentar el nombre de professors però sabeu el que costa iniciar qualsevol d'aquests projectes? Sabeu la feina que hi ha darrera?
Després diu la gent que el tema del finançament no és important que els polítics han de parlar de coses útils. Alguna cosa més important que els quartos?
A mi personalment aniré on em digui la Generalitat i potser un canvi d'aires m'anirà bé però aquesta retallada serà general a tots els Ies i centres educatius del país. Aneu amb compte us vendran moltes coses per criteris pedagògics però els criteris que s'imposaran seran els econòmics. Que penseu l'any que ve els alumnes del meu institut rebran un millor o un pitjor ensenyament?
dimecres, 18 de març del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
3 comentaris:
De les explicacipons que s'han fet, posant exmples de com va tot., la millor! T'he recomanat per que et llegissin.
Gràcies Agnès,
Encara que reconec que el meu centre ha estat molt ben tractat ara passem d'un extrem a l'altre.
Publica un comentari a l'entrada