dimarts, 24 de març del 2009

El ritual de la cervesa.

Tinc certs rituals per fer certes coses, un dels quals és per posar les notes finals d'avaluació. Un cop corregits tots els exàmens, exercicis, pràctiques, informes...i introduïts a la llibreta de qualificacions. Començo a fer la mitjana: el tant per cent d'exàmens, de comportament, de pràctiques... I calculo la nota final en forma de decimals, i llavors es quan començo el meu ritual.

Obro una cervesa, em col·loco en una taula amb la llibreta de qualificacions sobre la taula. I començo a decidir com aquestes notes amb decimals es converteixen en enters. Vaig decidint alumne per alumne i deixo els més dubtosos pel final de cada grup. Per què sempre n'hi han?

Considero diversos factors: notes dels exàmens, va tenir potser un dia dolent ? o és inconstant? Allò que inclini la balança cap una banda. I també, cal dir, com li repercutirà la nota. Si el suspèn escarmentarà? O convé aprovar-li per animar-lo una mica?

Quan acabo de posar la última nota, faig l'ultim glop de la cervesa, aquell amarg i ple d'escuma. És el senyal que ara sí, l'avaluació s'ha acabat, la feina està feta. L'únic dubte que em queda sempre és que si li canviaria la nota a un alumne depenent de quan baixa estava la cervesa quan he pres la decisió.

2 comentaris:

Agnès Setrill. ha dit...

Ostres! Trobo que és un bon sistema, per relaxar-se i fer feina alhora.

El barranc de l'Argentada ha dit...

S'ha de saber aprofitar tot!