dilluns, 8 de desembre del 2008

Rojals-El Pinatell de Rojals

2h 15'

Ens escapem a fer una passejada pels voltants de Rojals, el poble de la meva àvia. Els trets dels caçadors ens fan desistir de la primera intenció que teníem i al final seguim un camí marcat ( verd i blanc) que va des de Rojals fins al Pinatell. Ha estat una passejada agradable i una bona forma d'estirar les cames.

És curiós passejar per llocs que coneixes de sentir-los per tradició familiar i que no hi hagis estat mai. Una barreja de desconegut i proper alhora molt estranya. Noms com els Cogullons ( a Cal Gat va viure la meva àvia ) i masos com La Bartra, Mas del Mateu.. .i molts altres em són perfectament assimilables com a llocs dels meus ancestres però em són desconeguts. Són paratges i referències per a mi una mica màgiques i situades en un altre context que el de la vida real. Així que em sorprèn molt trobar-me'ls de sobte enmig del camí. Una caminada estranya.

Molt sorpresos també per la quantitat de gent que veiem que seguia la ruta del Brogit de la Vall que es va inaugurar el setembre i ja la segueix un munt de gent.