diumenge, 24 de gener del 2010

Càntir de bateig

Ma germana ha portat per a la Mar un càntir de bateig. L'ajuntament els hi regala a tots els nadons de l'any. I als empeltats com ma filla, sempre hi han padrines que fan que Sant Pere canti, quin remei!

Us ho explico una mica, a Vimbodí sempre hi ha hagut molta tradició de vidre bufat i ara amb el Museu del vidre s'ha recuperat. Hi ha cert regals típics per les celebracions, els peixos pels matrimonis, els càntirs de bateig (on es posava l'aigua beneïda per la cerimònia)...

Em fa gràcia que m'ha filla en tingui un, m'agrada que es senti lligada al poble i també perquè el meu avi va treballar en un forn de vidre.

És un càntir de nena, es veu que els brocs són diferents.

Curiós la meva filla no està batejada però té dues padrines ( té dret a mona oi?) i càntir de bateig.