dijous, 17 de setembre del 2009

Sense Tísner

Sóc un desastre, ho reconec. Vaig perdre el llibre 556 Brigada Mixta del Tísner que havia agafat de la biblioteca. Quan vaig preguntar que havia de fer, em varen dir que havia de comprar el mateix llibre i portar-lo a la biblioteca. Em vaig dirigir a la llibreria i en aquesta edició o en qualsevol altra edició el llibre està descatalogat. Doncs torno de la biblioteca per preguntar que faig. Em diuen que buscaran un altre llibre del mateix autor per compensar la pèrdua, comencen a mirar i s'adonen que tots els llibres de l'Avel·lí estan descatalogats.

Em vaig quedar de pedra. Ja l'hem ignorat ? I el seu gran amic en Pere Calders? També és impossible trobar els seus contes? Tenim una cultura tant rica i tant plena d'autors que podem oblidar la ironia, l'humor i el compromís del Tísner? L'Avel·lí va venir a explicar la seva trajectòria vital al meu institut i des de llavors que li tinc un apreci especial, i em dol aquesta circumstància.

Pd Demano perdo a tots els lectors que no podran fruir de 556 brigada Mixta per la meva pèrdua.

3 comentaris:

MARTELL DE REUS ha dit...

En canvi els de José M. Gironella segur que no deuen estar descatalagats.

El barranc de l'Argentada ha dit...

Martell segurament tens tota la raó, però entendràs que no penso comprobar-ho.

Encara pensaran que s'ha renovat l'interès en ell.

Agnès Setrill. ha dit...

Potser un dia el veuràs en una parada d'antiquaris, d'aquelles que venen tot tipus de trastes, vaixelles i llibres, d'alguna casa que s'ha hagut de buidar seguament.