divendres, 4 de febrer del 2011

Vimbodí a Les històries naturals de Perucho

Jo que pensava que els meus pares havien nascut en un poble mig perdut entre Lleida i Tarragona. I ara resulta que és el centre de la cultura catalana! Si fa una setmana descobreixo que serveix com a títol d'una obra del Nacional. Aquest dies, que estic llegint Les històries naturals del Joan Perucho, em trobo la següent frase “El príncep Lichnowsky, que vaquejava als afores de Vimbodí...” dues referències en una setmana!

El que em ve a la ment és: Què feia a les afores de Vimbodí un capità carlí?, l'únic poble liberal de tota la Conca. Acabava de saquejar-lo? O preparava alguna cosa? Em sembla que em quedaré amb les ganes de saber-ho.

Sempre fa gràcia veure referències encara que siguin d'esquitllevi i totalment intranscendent.