dimarts, 17 de novembre del 2009

Sense excuses

Actualment vaig a l'EOI aprofitant un pla d'impuls del coneixement de llengües estrangeres a educació. Estic matriculat a un curset de la UNED de màgia i matemàtiques i espero el desembre per matricular-me en un altre de Geogebra. Així que considero que ja cobreixo amb escreix la formació permanent que ens exigeixen. Però aquest dies el que penso és que m'hauria de matricular a cursos de català.

Sempre he fet moltes faltes d'ortografia. Però mai com ara, se'm fa tant evident. A meva visió del món científica , ho confesso una mica quadrada, sempre m'ha revelat contra les normes ortogràfiques. Totes tenen excepcions i algunes excepcions de les excepcions i gairebé totes acaben amb un llista de paraules que t'has d'aprendre de memòria que no compleixen la norma. Però quines normes són aquestes? Amb quins criteris estan fetes? Una norma és una norma i prou.

També ho podria atribuir a la meva dificultat amb les llengües, o a la meva barreja dialectal, als meus professors o el poc interès personal en aquest temes. Però sé que són excuses: si et dediques a l'ensenyament no ets pots permetre aquestes carències i és la teva obligació arreglar-les. Sense excuses.

3 comentaris:

Agnès Setrill. ha dit...

És que el català, passarà com en la religió catòlica fa temps, com no mínvin de tantes normes estrictes, molts és faran ateos...

Jo sóc catalana de socarrel., parlo i escric el català , però resulta que si no faig cursos de nivell, sempre seguiré amb les mateixes faltes, potser menys, però ja fa uns anys vaig aprendre com s'escrivia cassola, i ara torno a dubtar si amb "ss" o amb "ç". I és que (entre nosaltres) el català és una putada, molt poc pràctic, punyetero, i no té flexivilitat, en canvi, com tu ben dius, a l'hora de acceptar excepcions, si que van ser flexibles.

Sento el comentari tant llarg.

Agnès Setrill. ha dit...

Ja veus que jo també faig faltes, no sóc mestre ni res d'això, però m'agrada escriure, i em sap greu.

El barranc de l'Argentada ha dit...

Hola Agnès,

Encara que estic d'acord amb tu com dic al títol no hi han excuses.