divendres, 16 d’octubre del 2009

Avui 16 d'octubre, Santa Teresa.




Sí,sí ja sé que Santa Teresa es celebra el 15 d'octubre, però hi ha algunes llars catalanes que el dia 15, el de l'assassinat de Companys, no tenien res a celebrar i ho passaven al 16.

No he entès mai la mania de la revisió del seu procés. Cal que la justícia militar ens digui que va ser un procés il·legal? A mi no em cal. Entenc això sí la visió dels familiars que vulguin una reparació moral.

Tampoc no em preocupa que els seus “historiadors” atribueixen tots els mals a la presidència de Companys i el tractin de colpista i assassí. Jo sé perquè el van matar, per ser el president escollit de forma democràtica pel poble de Catalunya.

Així que jo no mouré un dit per anul·lar el seu procés, els màxims interessats són ells que haurien de sentir-se avergonyits. I si mai la justícia em demana perdó, ja em pensaré si l'accepto.

1 comentari:

Jordi ha dit...

Si senyor, als catalans no ens calen els gestos de perdó fingits dels assassins i feixistes. El que necessitem és tota una altra cosa que no és a les seves mans sinó a les nostres.